New Lanark

10 november 2016 - New Lanark, Verenigd Koninkrijk

10 november 2016

Vandaag vroeg uit de veren om te ontbijten want om 09:00 uur moesten we van de boot af om naar New Lanark te rijden. Een beetje vreemd was het wel om aan de verkeerde kant van de weg te rijden maar het ging Sonja gemakkelijk af. Hadrian's WallAls eerste tussen stop hadden we Hadrian's Wall, een muur uit de Romeinse tijd die je door heel het landschap zag, ten minste dat dachten we. We zijn daarna doorgereden naar Carlisle maar eenmaal aangekomen zijn we weer doorgereden, we hadden geen idee wat we hier nu moesten doen. De tijd vliegt hier in Schotland en we waren al laat. Eenmaal aangekomen in New Lanark pakten we snel een lunch in het New Lanark Mill Hotel en natuurlijk een Guinness en haasten ons richting de Clyde watervallen. Tweede waterval van ClydeGelukkig waren we nog voordat het donker werd bij de tweede waterval van Clyde. De eerste stelde niet veel voor maar de tweede zou zo uit een film kunnen komen. Wandelpad naar de watervallen van ClydeDe wandeltocht er naar toe was mooi door de het bos langs een riviertje. Op de terug weg nog even naar een souvenir winkeltje geweest waar de kerst al was ingetrokken. Een vervroegd kerst cadeau gekocht en toen weer naar het hotel gelopen. Het hotel zag eruit als of je op een campus of monniken klooster liep. In de avond hebben we in het hotel gegeten, de beef stroganoff viel een beetje tegen en de ober was een beetje maf. We moesten 62,95 pond betalen en ik ronde het netjes naar 65 pond af. De ober zag 2.05 pond als fooi staan en dacht dat we 205 pond bedoelde... wat een Weerdo. Na een kleine uitleg zijn we lekker gaan slapen.New Lanark Mill Hotel