Stirling Castle - Drymen

12 november 2016 - Stirling, Verenigd Koninkrijk

12 november 2016

Ondanks alle omstandigheden hadden we goed geslapen en tot onze surprise, een werkende douch. Rond 08:15 uur zijn we naar het ontbijt gegaan, basic ontbijt en om 09:15 uur de wagen naar Stirling Castle. Stirling Castle viewOnderweg kwamen we een Outlet Store tegen waar natuurlijk Sonja even moest shoppen. Onze reis voerde ons verder richting Stirling Castle. Aangekomen bij Stirling Castle hebben we een audio tour genomen om alles op het gemak te luisteren. Een mooi kasteel met een indrukwekkende geschiedenis. Na een uurtje hebben rondgewandeld gingen we richting Drymen, ons laatste hotel in de schotse hooglanden. Tot verbazing kwamen we aan in Drymen waar de temperatuur was opgelopen tot zo'n 15 graden en volop zon. We zijn dan ook heerlijk gaan wandelen aan het meer van Loch Mond zo'n 10 km verder op. Cappuccino aan Lake Loch LomondEen paar foto's verder en een heerlijke chocomelk met marshmallows en slagroom zijn we gereden naar de Whisky proeverij  (glengoy). Na een glaasje whiskey van 12 jarig oud kregen we een introductie video en aansluitend een rondleiding van een uur. De groep die geboekt hadden voor een uur hadden bij binnenkomst een Wiskey gehad van 12 jaar oud en mochten na de rondleiding vertrekken. Ik vond het een beetje karig voor 15 pond. Wij hadden de chocolade tour geboekt van 1,5 uur dus gingen we na de rondleiding naar een zitkamer waar per persoon twee Whiskey's, vier chocolades en twee dikke Cohiba's lagen. Bijna dan op de Cohiba's na.... de eerste Whiskey was 15 jaar oud en smaakte naar brandspiritus, Sonja vond het net water met een bijsmaak. Wiskey GlengoyneWe hadden twee chocolade's die daarbij hoorde. De eerste was van toffee smaak en de andere was van Citroën smaak wat de Whiskey wel wat verdraagzaam maakte. Het twee glas was een 21 jaar oude Wiskey die zonder de chocolade al heerlijk weg dronk. De chocolade, een rasberry (70%) puur en peper chocolade maakte de smaak van de Whiskey niet beter, eerder minder lekker. Na een half uurtje genieten op de lounge bank werden we naar de shop gebracht waar we nog een zeer populaire Whiskey kregen met bananen smaak. Al met al de 21 jaar oude Whiskey was het best en voor een fles betaalde je maar 121 pond. Sonja heeft er maar gelijk vijf gekocht haha. Na de proeverij zijn we terug gereden naar ons hotel dat al versiert was in kerst stijl en hebben we die avond nog gegeten in het restaurant waar we wel vooraf moesten reserveren. Gelukkig dat we dit hadden gedaan want we zaten nog met twee andere tafeltjes... na het eten ging het licht wel een beetje uit, waarschijnlijk door de Guinness en Whiskey en zijn we lekker onder de wol gegaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl