New Castle

13 november 2016 - Ijmuiden, Nederland

13 november 2016

Vandaag is al weer de laatste dag in Schotland en wat is er mooier dan te beginnen met een schotse zalm als ontbijt. Een schotse zalm als ontbijt dus. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Farfalk Wheel waar een enorme beweegbare sluis stond.Falkirk Wheel Helaas zagen we de sluis niet in werking en was het bouwwerk wel aan een opknapbeurt toe. Na Farfalk reden we richting New Castle met onderweg nog wat ingelaste tussenstops. Als eerste tussenstop het plaatsje Dunbar. Een leuk klein vissers-plaatsje waar we een cappuccino dronken en een taartje hebben gegeten. Na Dunbar vervolgde we onze reis richting Warkworth waar een kasteel stond. Warkworth CastleHet kasteel zag er vervallen uit en hebben we een paar foto's genomen en zijn toen weer verder gereden richting New Castle. Onze hele terug reis voerde ons langs de kust van Dunbar naar New Castle waar we weer op de boot stapte richting Nederland. Aan boord stonden we deze keer op dek vier, dus eerder er weer uit op moment van aankomst en dus eerder thuis. Om 18:30 hadden we een tafel gereserveerd en was net zoals op de heenreis een lopend buffet en net zoals op de heenreis waren we weer gena..d en hadden voor de koffie betaald..... geen 2 euro, nee gewoon 6 pond per kop koffie. De volgende keer gaan we echt opletten...(tuurlijk) na het eten even naar de shop geweest maar er was weinig leuks. Als afsluiting van de avond zijn we naar een live bandje geweest wat leek op comedy capes, wat slecht. BandDe band was zo slecht dat het ook weer een soort van vertier was. Toen het te veel werd zijn we naar onze hut gegaan voor een potje duizenden maar het geluk lachte Sonja toe en ik moest het onderspit delven. Rond een uurtje of twaalf zijn we lekker gaan slapen.